Poptávka po sudovém vínu vzrostla o 32 %, lidé dávají přednost ceně před kvalitou

23. 4. 2013

Poptávka po sudových vínech stoupla v prvním kvartálu letošního roku o 32 % ve srovnáních se stejným obdobím v roce 2012. Vyplývá to z aktuálních statistik vinařské společnosti Patria Kobylí. Tento vzrůstající trend je patrný zejména v případě gastronomických zákazníků.
Podle odborníků je uvedený fakt důkazem, že lidé dávají v současnosti přednost nižší ceně vína na úkor jeho kvality.

 

Nárůst prodeje sudových vín vinařství Patria Kobylí v 1. čtvrtletí roku 2013 byl oproti 1. čtvrtletí loňského roku bezmála třetinový. Nejvyšší poptávka pak byla podle statistik zaznamenána v lednu, a to zejména ze strany restauračních zařízení a vinoték. Podle vinařů tak gastronomičtí zákazníci
reagují na tendenci lidí šetřit finance. V důsledku toho volí variantu nákupu levnějšího sudového vína, přestože zde hrozí riziko jeho úmyslného znehodnocování a klamání spotřebitele.

 

„Aktuální trend šetření při výběru vína je patrný. Restaurace, vinotéky i firemní zákazníci dávají v poslední době přednost nákupu levného nepřívlastkového sudového vína namísto tradičního lahvového. Často si však neuvědomují, že sudové víno může být výrazně méně kvalitní. Navíc v jeho případě hrozí riziko znehodnocení, úmyslného ředění a jiného poškozování ze strany nepoctivého distributora nebo prodejce,“ upozornil Marcel Lanžhotský z vinařství Patria Kobylí, které získalo v rámci prestižní březnové soutěže Salon vín ČR 2013 celkem 6 významných ocenění. „Potom může samozřejmě zákazníkům hrozit nejen újma finanční, ale i zdravotní. U zapečetěných vinných lahví však toto nebezpečí nehrozí,“ doplnil Lanžhotský s tím, že se tendence upřednostňovat cenu nad kvalitou mění v závislosti na ekonomické situaci spotřebitelů.

Marcel Lanžhotský
Patria Kobylí
 

TOPlist