Česko má novou značku
3. 6. 2012
Zvýšený zájem o kvalitní kuchyni a zdravé stravování vynesl do popředí regionální recepty a suroviny, a návrat k tradicím české kuchyně. Dobře vařit znamená sice trochu více práce a úsilí, jenomže potom lépe chutná a život je krásnější. Rychlovky se přežily.Nastává doba farmářských trhů, čerstvých surovin, důkladných postupů
a výjimečných chuťových zážitků.
Ministerstvo zemědělství spustilo novou komunikační kampaň na podporu značky Regionální potravina. Certifikát a právo značku používat dostane výrobek ze surovin dané oblasti, případně tuzemského původu. Výrobky hodnotí komise složená z úředníků státních organizací – Ministerstva zemědělství, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, krajských úřadů, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR a Potravinářské Komory ČR. Ministerstvo zemědělství podpoří novou značku letos a příští rok částkou 95 milionů korun.
Od roku 2010, kdy značka vznikla, již přes 170 výrobků logo na svých výrobcích hrdě nese, často společně s národní značkou kvality potravin KLASA. „Naším cílem je prosadit na trhu místní potraviny z místních surovin, a dát spotřebiteli jednoznačné vodítko jak potraviny vybírat, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl na nedávné tiskové konferenci.
Mottem kampaně je TO NEJLEPŠÍ Z NAŠEHO KRAJE a má podpořit malé a střední producenty. Ministerstvo rozjede v říjnu reklamu, rozhlasové a audiovizuální spoty pro veletrhy a výstavy, speciální 24dílný seriál o krajích a jejich kulinářských specialitách, který bude od září vysílat Česká televize. Průvodcem pořadů bude Otakar Brousek mladší. Zajímavý bude i projekt pojízdných prodejen; o víkendech v letních měsících zamíří do všech 13 krajů s nabídkou oceněných potravin větší dodávka novým logem výrazně označená.
Zdeňek Reimann